Gewone Algemene Vergadering 2025


De gewone algemene vergadering zal plaats vinden op dinsdag 19 mei 2025 om 19u30, op onze zetel te Koninklijke Prinsstraat 87, 1050 Brussel.

Voor de vergadering hebben we een ontmoeting gepland om 18u met Meester Sébastien Watelet, specialist in auteursrecht en fiscaliteit. Hij zal ingaan op kwesties met betrekking tot auteursrecht en fiscaliteit. Na de algemene vergadering zetten we de avond rond 21u voort met een walking dinner.

Dagorde

  1. Samenstelling van het bureau
  2. Goedkeuring van het verslag van de gewone algemene vergadering van 21 mei 2024
  3. Jaarrekening en beheersverslag van het bestuursorgaan voor het jaar 2024
    • Verslag van de commissaris over het jaar 2024
    • Goedkeuring van de balans en de resultatenrekening afgesloten per 31.12.2024
  4. Kennisname van de individuele verklaringen van de bestuurders inzake belangenconflicten voor het boekjaar 2024
  5. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris voor het boekjaar 2024
  6. Verkiezing van de bestuurders
  7. Goedkeuring van de wijziging van artikel 21 van het reglement van inwendige orde
  8. Verdeling van de rechten
    • Goedkeuring van de verdelingen 2024
    • Kennisname van het verdelingsreglement van de vergoeding voor de prints gemaakt binnen de privé- en publieke sector
  9. Toewijzing van een percentage van de geïnde rechten aan sociale, culturele of educatieve doeleinden
  10. Variapunten

Deelname aan de algemene vergadering

Als vennoot kan je deelnemen aan de algemene vergadering door persoonlijk aanwezig te zijn of door vervroegd te stemmen (zie hieronder) of door een volmacht te verlenen. Je wordt uitgenodigd om ons te laten weten wat je verkiest door het online inschrijvingsformulier in te vullen vóór 12 mei 2025. Wij hebben je de link naar dit formulier per e-mail toegestuurd. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.

Bezorg ons de volmacht voor de algemene vergadering vóór 15 mei 2025.

Vervroegd stemmen op afstand

Je kan ook op afstand stemmen vóór de algemene vergadering, via het formulier voor vervroegd stemmen dat beschikbaar is op onze website. Je kan het formulier vóór 15 mei 2025 per post opsturen naar de zetel van SOFAM of per e-mail aan info@sofam.be. Dit formulier moet voorzien zijn van uw handgeschreven handtekening of een elektronische handtekening in de zin van artikel 3.10 van de verordening (EU) nr. 910/2014 van het Europees Parlement en de Raad van 23 juli 2014 betreffende de elektronische identificatie en vertrouwensdiensten voor elektronische transacties in de interne markt en tot intrekking van Richtlijn 1999/93/EG of een gekwalificeerde elektronische handtekening in de zin van artikel 3.12 van dezelfde verordening.

Formulieren waarop noch de betekenis van een stem, noch een onthouding is aangegeven, zijn ongeldig. Indien een voorgesteld besluit waarover een stem is uitgebracht, tijdens een algemene vergadering wordt gewijzigd, wordt de van op afstand uitgebrachte stem niet in aanmerking genomen.

Een vennoot die per brief of elektronisch een stem heeft uitgebracht, kan voor de op afstand uitgebrachte stem niet meer kiezen voor een andere manier om aan de vergadering deel te nemen..

Beschikbare documenten

De oproeping, de volmachtformulieren, de formulieren voor stemmen op afstand, het jaarverslag, de voorstellen van besluit, de voorgestelde wijziging van het reglement van inwendige orde, zijn op 9 mei beschikbaar op deze pagina.

Het recht om vragen te stellen

Vennoten kunnen schriftelijk vragen opsturen over de agendapunten. Dergelijke vragen moeten uiterlijk op 15 mei 2024 aan SOFAM bezorgd worden per e-mail aan info@sofam.be.

De vragen zullen beantwoord worden voor zover zij betrekking hebben op de agendapunten van de algemene vergaderingen en voor zover de mededeling van de gegevens of feiten niet van die aard is dat zij de belangen van SOFAM kan schaden